11/09/2012

Noora the superlukiolainen

Koko yläasteen ajan ootin ihan hirveesti että pääsen lukioon, ja nyt kun siellä ollaan, niin kyllä välillä ihmetyttää mitä mä siellä teen.

Ärsyttää ihan sikana, kemianope jaksaa mussuttaa siitä että kokeesta pitää päästä läpi, kirjojen on oltava auki vaikkei niitä lukiskaan ja kaikkien pitää seurata kun ope opettaa kemiaa suklaalevyillä (jos sulla on 1 mooli suklaalevyjä, paljon suklaata sulla on ? RAIVOSTUTTAVAA !) . Vittu sentään, oon satavarma että pääsen kokeesta läpi leikiten, joten koen oikeudekseni nukkua tunnilla. Jos en pääse läpi, ei se oo sen opettajan ongelma vaan mun, joten vois olla puuttumatta mun koulunkäyntiin. Kuitenkin lukio on vapaaehtoinen, ja me ollaan siellä omasta tahdosta, joten mua ihmetyttää jos en saa opiskella siellä mitä haluan tai jättää opiskelematta mitä haluan. Pakollisia ja ihan turhia kursseja on liikaa, ja ne mitkä ei kiinnosta niin ei sit kiinnosta.

Reaaliaineissa mulle riittää että kuuntelen kunnolla, mutta sepä ei riitä opettajille ! Esimerkiksi hissanopella on jotain mun oppimismetodeja vastaan, kai se on mun oma asia miten opin parhaiten ? Jos mulle ei oo niin tärkeetä kirjata ylös joka vitun tehtävää, sen pitäis olla opettajallekkin ihan okei. En tajuu tätä yläastemeininkiä, ei mun mielestä enää lukiossa oo opettajien tehtävä piipittää oppilaille muistiinpanoista tai jos ei _kirjota_ tehtäviä vihkoon. Kyllä mä ne tehtävät teen, en vaan jaksa vaivautua kirjottaa niitä ylös kun ei siitä oo mulle hyötyä !!

Oon myös hyvä keksimään aktiviteettia itelleni niille tunneille, mitkä ei niin paljon herätä innostusta. Psykan tunnit oli kuin luotu kynsien lakkaamiseen, kemian tunnilla voi pelata laivanupotusta, tai mikä parempaa, pelata bingoa. Kirjotettiin Irkun kans kemiaan liittyviä sanoja, ja aina kun ope sano sanan ni se viivattiin yli. Sit ku kaikki on yliviivattu, pitää huutaa esim. HEUREKA. Harmi vaan, että ikinä ei päästy loppuun asti. Poikaystävä opetti semmosen leikin, et tunnilla jonkun kaverin kans kilpailee siitä, kumpi uskaltaa huutaa kovempaa jonkun tyhmän sanan. Poikaystävä lens yläasteella luokasta ulos kun karjas täysii sanan penis.

Eilen hissanope ei ollu paikalla, ja mä olin tehny tehtävät alle viidessä minuutissa. Lyötiin sit Irkun kanssa viisaat päämme yhteen, ja keksittiin, että mehän voitais hiipiä hiljaa vittuhun sieltä tunnilta. Lähettiin 20 minuuttia aikasemmin, niin ehittiin aikasempaan bussiin.

Puolustukseks voin vielä sanoa, että kyllä mä oikeesti panostan aineisiin mitkä mua kiinnostaa. Emmä ihan niin tyhmä oo että menisin lukioon ihan vaan vittuillakseni, kyllä mua oikeesti kiinnostaa olla siellä.

4 kommenttia:

  1. Ah, tiedän tunteen <3 Mantsan maikkaki valittaa aina että 'tämä on vapaaehtoinen koulu, jos ei kiinnosta kuunnella niin voi lähte pois', ahaa eli jos mua ei nyt se helvetin maantieto satu hirveesti innostamaan, en sais tulla lukioon ollenkaan? Okei tämä selvä :--D

    VastaaPoista
  2. kiva blogi, jäin lukijaaaaks ! :)

    http://claranblogi.blogspot.fi/

    VastaaPoista
  3. ei kai kukaan ihan tosissaan lakkaa kynsiään koulussa? :( sääliks käy astmaatikoita

    VastaaPoista
  4. kyllä mä ihan tosissaan lakkasin.. ei siitä kukaa mulle valittanu :(

    VastaaPoista